czwartek, marca 23, 2017

Jeżynowa owsianka z nasionami chia

Przyznam się bez bicia - drżałam na myśl o owsiance. Bałam się jej. Jej smaku , konsystencji. Kojarzyła mi się głównie z babciną mamałygą na wstrętnym , ciepłym mleku. Gdy babcia ją robiła chowałam się w sypialni i zatykałam nos by nie czuć tego zapachu. Dlatego gdy wszyscy szaleli na punkcie owsianek, ja pukałam się w głowę, nie rozumiejąc jej fenomenu. Wcinałam na śniadanie kanapki z majonezem i popijałam kawą.
Jednak w końcu zainspirowana przepisem z książki Smaki Życia postanowiłam spróbować. Zrobiłam swoją wersję owsianki i wiecie co ? 
Była pyszna :) I świadomość,  że robi się coś dobrego dla swojego organizmu też jest " pyszna" :)
Czas na zmiany.
Witaj :)


Dlaczego jeżyny?
Mam do nich dość sentymentalny stosunek gdyż przypominają mi wakacje na wsi , gdy jako dziecko zajadałam się dziko rosnącymi jeżynami  zerwanymi prosto z krzaczka :)

Jeżyny posiadają bardzo wiele prozdrowotnych właściwości. Maja działanie antynowotworowe - dzięki silnym antyoksydantom więc w czasach gdy nowotwory atakują coraz większą liczbę osób powinny być częstym gościem na naszych stołach.
Mają również działanie przyspieszające metabolizm jak i wspomagają pracę układu krążenia dzięki zawartości witaminy C , antocyjanów i błonnika. Jeżyny to samo zdrowie :)


Owsianka jeżynowa z nasionami Chia

Składniki:
- szklanka jeżyn (mogą być maliny lub truskawki )
- 3 łyżki płatków owsianych
- 2 łyżeczki nasion Chia
- 2 łyżeczki jasnego miodu
- łyżka jogurtu greckiego
- garść orzechów

Płatki i nasiona zalej niewielką ilością wrzątku i odstaw na 15 min.
Do miksera wrzuć owoce , miód i namoczone płatki z chia.
Zmiksuj i przelej do miseczki. Dodaj jogurt  orzechy i kilka owoców.
Smacznego !

5 komentarzy:

  1. Wygląda wspaniale. Tak wiosennie. Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Martyna Cieslinska26 marca 2017 16:00

    Zdecydowanie na śniadanie zamiast owsianki wolę kasze jaglaną. Jednak przez długie lata jadłam owsiankę, jeżyny bardzo lubię w lato zbieram w lesie i zakręcam do słoiczka ;] Pozdrawiam www.wpuszczonawmaliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj piękne i pyszne wiosenne śniadanko. W takiej postaci to każde danie wyglada jak dzieło 👍🏼.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie, zdrowo i kolorowo! Owsianka to moje ulubione śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielona Rewolucja , Blogger